Menu Zamknij

Zarządzanie nieruchomościami

Zarządzanie nieruchomościami

Zarządzanie nieruchomościami to działalność, która polega na wykonywaniu poniższych czynności (zleconych przez właściciela nieruchomości). Do naszych zadań należą zatem:

  • weryfikacja stanu technicznego lokalu,
  • pomoc prawna,
  • administracja, w tym:
    • sprzątanie,
    • wywóz odpadów,
    • naprawy i bieżąca konserwacja,
    • bieżące kontrole i przeglądy techniczne itp.
  • prowadzenie księgowości,
  • wykonywanie wszelkich prac konserwacyjnych oraz remontowych wynikające z konieczności usuwania skutków awarii lub innych usterek,
  • kontrole oraz nadzór nad wrażliwymi instalacjami, przede wszystkim: instalacją gazową, kominkowo-wentylacyjną i elektryczną.

Skorzystaj z oferty

Jeśli nie możesz lub nie chcesz sprawować opieki nad budynkiem osobiście, a jednocześnie jest dla Ciebie ważne możesz skorzystać z usług biura HOSSA Nieruchomości w Kole – oferujemy kompleksową usługę zarządzania nieruchomościami, czyli służymy pomocą w zakresie m.in. administracji, prawa i księgowości.

Zarządzanie budynkami komercyjnymi

Do głównych działań z zakresu zarządzania nieruchomościami komercyjnymi zaliczamy:
1. Reprezentowanie właścicieli.
2. Obsługa prawna nieruchomości.
3. Obsługa bankowo – księgowa nieruchomości.
4. Obsługa administracyjna nieruchomości.
5. Obsługa techniczna nieruchomości.
6. Obsługa bieżąca nieruchomości.
7. Zabezpieczenie obsługi techniczno – budowlanej nieruchomości.

Zarządzanie nieruchomościami mieszkalnymi pod wynajem

Do głównych działań z zakresu zarządzania mieszkaniami pod wynajem zaliczamy (zestawienie za: TAKSATOR.PRO):
1. Reprezentowanie właścicieli.
reprezentowanie właścicieli wobec podmiotów zewnętrznych na podstawie udzielonych pełnomocnictw.
 .
2. Obsługa prawna nieruchomości.
  • reprezentowanie właścicieli przed organami administracji państwowej i samorządowej oraz sądami (nie dotyczy zastępstwa procesowego),
  • przygotowanie dokumentacji do celów postępowania sądowego,
  • wzywanie do zapłaty kontrahentów i właścicieli lokali zwlekających z regulowaniem opłat,
  • wsparcie merytoryczne kancelarii prawniczej.
3. Obsługa bankowo – księgowa nieruchomości.
  • założenie rachunku bankowego dla każdej z obsługiwanych nieruchomości i dokonywanie rozliczeń z wykorzystaniem tego rachunku,
  • dokonywanie rozliczeń z dostawcami mediów,
  • prowadzenie pozaksięgowej ewidencji  kosztów zarządu nieruchomością,
  • pobieranie i windykowanie od najemców należności z tytułu czynszów najmu i pożytków,
  • opracowanie projektów planów gospodarczych dla nieruchomości.
4. Obsługa administracyjna nieruchomości.
  • prowadzenie i utrzymanie w aktualności wykazu lokali i lokatorów,
  • zapewnienie ciągłości dostaw usług komunalnych,
  • prowadzenie spraw związanych z zawieraniem, zmianami i rozwiązywaniem umów z dostawcami usług i pozostałymi kontrahentami,
  • zawieranie, kontynuacja, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia nieruchomości,
  • kontrola utrzymanie porządku i czystości na nieruchomości poprzez  usługi świadczące przez podmioty zewnętrzne,
  • organizacja, zwoływanie i obsługa spotkań właścicieli,
  • obsługa korespondencji w imieniu właścicieli,
  • wyszukiwanie podmiotów świadczących usługi (w trybie zapytania ofertowego) oraz negocjacje i zawieranie umów.
5. Obsługa techniczna nieruchomości
  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości (także książki obiektu budowlanego) zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • zamawianie przeglądów okresowych stanu technicznego nieruchomości oraz urządzeń będących jej wyposażeniem,
  • zlecanie i nadzorowanie bieżących napraw i konserwacji budynku,
  • nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków,
  • opracowanie planów remontowych dla nieruchomości,
  • wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych (w trybie zapytania ofertowego) oraz negocjacje i zawieranie umów.
  • nadzór nad pracą podmiotów wykonujących remonty i modernizację – odbiór zleconych prac (nie dotyczy: pełnienia funkcji inspektora nadzoru).
6. Obsługa bieżąca nieruchomości.
Każdej, z obsługiwanych przez nasze biuro, nieruchomości zostaje przydzielony Zarządca nieruchomości odpowiedzialny za kontakt z klientem i  bieżący nadzór nad nieruchomością oraz specjalistę ds. finansowo – księgowych, który będzie odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji kosztów i przychodów z nieruchomości, a także rozrachunków z właścicielami i kontrahentami. Powyższe czynności wykonują oni przy stałym wsparciu profesjonalnej obsługi prawnej oraz pracownika technicznego.
.
7. Zabezpieczenie obsługi techniczno – budowlanej nieruchomości.
Nieruchomościom, podlegającym naszemu zarządowi zapewniamy obsługę sprawdzonych ekip techniczno – remontowych, gwarantujących ciągłą i bieżącą konserwację nieruchomości. Dobór wykonawców odbywa się zawsze w porozumieniu z klientem.